הטיפול הנעזר בבעלי חיים הוא גישה טיפולית פסיכותרפיסטית. אצלינו במרכז פעמוני רוח, מטרתו של הטיפול הרגשי, טיפול בגישה פסיכו-דינאמית, היא להגיע לתובנות על מצב רגשי המעורר התנהגויות, תחושות ורגשות. נוכחותם של בעלי החיים מאפשרת סביבה לא שיפוטית, מגע מנחם, תקשורת לא מילולית, קשר חדש, הכרות עם שפת הגוף ועם תחושות גופניות.
מטופל הוא אדם שלם, עם רצונות, צרכים, סיפור, חסכים, מאוויים. לכל אילו מגיע מקום מחדר הטיפולים. לבעלי- חיים סיפור דומה. כשם שאין שני אנשים זהים וכל אחד הוא יחיד ומיוחד כך גם אין שני בעלי-חיים זהים וכדי שייווצר קשר ייחודי נדרשת היכרות מעמיקה בין השניים. סביבה ששומרת על בעל החיים ושומרת על המטופל, כל אחד כסובייבקט עם צרכים משלו, כל אחד בעל זכות לראות ולהראות – רק היא מאפשרת תהליך טיפולי אמיתי. בתוך סביבה כזו מתאפשרים תהליכי גדילה נפשיים אמיתיים.
אנחנו מטפלים בילדים טיפול רגשי החל מגיל 5. הטיפול מתאים לילדים מופנמים עם עולם פנימי לא נגיש, למשפחות שמעוניינות בשיפור הקשר עם ילדיהם ובתוך המשפחה, לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, לילדים עם אבחנות פסיכיאטריות, לילדים עם קשים חברתיים, ילדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים ועוד. בתהליך הטיפולי ילד יוצר קשר עם בעל החיים ועם הדמות הטיפולית. דרך הקשר הזה יכולה הדמות הטיפולית לתווך עבור הילד את טיב הקשר, להוביל ולהכווין אותו להבנות על עולמו הרגשי. הילד מלווה ע”י הדמות הטיפולית ללמידה על עצמו, להכרות עצמית עמוקה יותר ולתובנות. המשפחה הם הסביבה הראשונית בה נוצרת התקשורת הראשונית עם הילד. הדינמיקה המשפחתית היא הסביבה בתוכה ילד חי. לכן, כאשר ילד עובר טיפול ותהליך נפשי, ההורים צריכים להיות חלק מאותו תהליך. לכן חלק מהותי מהטיפול בילדים הוא טיפול הורי.במפגשים עם ההורים יש מקום להעלות תחושות בתוך המשפחה, לקבל כלים להתמודדות עם הקשיים של הילד ועם הדינמיקה המשפחתית סביב הקשיים שלו.
הטיפול בילדים במרכז פעמוני רוח הוא טיפול המלווה בטיפול הורי קבוע בנוסף לטיפול הפרטני עם הילדים. הטיפול ההורי והטיפול בילד נעשה ע”י אותה מטפלת מתוך מחשבה לייצר תהליך מעורב ומקביל בטיפול הילדי וההורי.
גיל ההתבגרות מהווה תקופה מורכבת בחייהם של נערים ונערות רבים ורבות; תקופת חיים שבין הילדות לבגרות מעלה שאלות וסוגיות עמוקות על זהות, שייכות, משפחה וחברה, על תקוות, לבטים ושאיפות. תקופה המזמנת תהליכי נפרדות בהם הנפש נבנית והנער והנערה מגבשים את עצמיותם.
באופן טבעי, התקופה מעוררת לעתים סערות רגשיות, ולצד הנפרדות והעצמאות, ישנו גם צורך בהכלה והכוונה של אחרים משמעותיים בחייהם.
אנו למדים כי השינויים הפיסיים והנפשיים, שינויים במוטיבציה, צורך בגבול אל מול כמיהה לעצמאות ותהיות רבות כולם מהווים בסיס לקשיים שעלולים להתעורר ושבגינן מתבגרים רבים יכולים להעזר בטיפול הרגשי. במקביל התקופה מזמנת התמודדויות ואתגרים גם עבור ההורים שיכולים להעזר רבות בטיפול הורי סביב חוויית ההורות למתבגרים.
מסיבות מגוונות, חלק מהמתבגרים נוטים להמנע מקשר חדש עם מבוגרים, וחלקם אף יאטמו בפניי הרעיון של טיפול רגשי. לכן, במרחב הטיפולי שלנו, אנחנו משתפים את בעלי החיים במרחב הטיפולי: בעלי החיים, אשר נוכחים מבחירה, מאפשרים לייצר עם המתבגרים קשר שלא היא נוצר אחרת, ומאפשרים להעלות סוגיות של זהות, מיניות, בחירה, שינויים גופניים ופיסיים, יחסי מרות, ועוד. חשוב מכל, המתבגרים שבטיפול יכולים להתחיל ולייצר עבור עצמם נרטיב חיים ואת סיפור התפתחותם בשל הנכחת סיפור חייהם של בעלי החיים שבמרחב.
לכל אדם חווייות החיים הייחודיות לו, וכל אדם עומד בפני אתגרים משמעותיים המשפיעים באופנים שונים על חייו.
לעתים אתגרים אלה פוגעים ביכולתנו להיות בקשר עם אחרים משמעותיים, לתפקד במרחבי חיים שונים כעבודה, בית ומשפחה חיי חברה ועוד.
אנו כאן כדי לתת אוזן קשבת ועזרה בהתמודדות עם האתגרים הללו, במצבי חיים משבריים, בצמתים משמעותיות ובתקופות מורכבות מתוך אמונה כי כל אדם אחד יכול להתחזק, להתפתח, לתהוות, לבחור ולהשפיע על דרכו וחייו, גם כשדרושה עזרה.
העבודה עם בעלי- החיים מאפשרת התנסות בקשר אמפתי ולא שיפוטי, ומחקרים רבים מצביעים על האיכויות הטיפוליות של קשר עם בעלי-חיים בהתמודדות עם דכאון, חרדה וטראומה, וגם בהתמודדות עם לחצי ואתגרי היום-יום שלעיתים משפיעים רבות על חיינו.
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים